Surfen, cycloon en skydiven - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van MichielSuusenSaskia - WaarBenJij.nu Surfen, cycloon en skydiven - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van MichielSuusenSaskia - WaarBenJij.nu

Surfen, cycloon en skydiven

Door: Saskia

24 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Kia Ora!

Het is weer hoog tijd voor een nieuwe blog! We hebben veel dingen meegemaakt, vooral in de weekenden. Door de week lopen we allemaal gewoon stage, dus dat is niet zo heel spannend.

Het weekend van 8 & 9 februari gingen we naar Raglan om te surfen. Wij zaten in de tweede bus, dus we konden lekker uitslapen. Toen we in Raglan aankwamen mochten we eerst even het dorpje verkennen, dat was zo gebeurt want het was niet zo groot. Daarna gingen we verder naar de lodge waar we zouden slapen. De lodge lag heel mooi in het bos, met overal van die kleine paadjes en huisjes. Toen we allemaal een kamer hadden gekregen gingen we naar het strand om te surfen. Eerst moesten we op het droge oefenen, en daarna mochten we het water in. Het leek heel makkelijk toen we nog aan de kant stonden, maar het is toch wel moeilijk. Ik ben dan ook vaak in het water gevallen, maar ik kon ook een paar keer op de plank blijven staan. Gelukkig waren er genoeg surfleraren die ons hielpen, dus we hebben een paar keer goed gesurft.
Na het surfen gingen we weer terug naar de lodge om te douchen en te eten. Het eten was uiteraard weer een barbeque. ’s Avonds hadden we een feest in de schuur bij de lodge. Het was een leuk feest met alle stagiaires! We hebben die avond ook nog glowworms gezien vlakbij de lodge. Het waren er niet veel, maar het was wel gaaf om te zien!
De volgende dag gingen we weer richting Auckland met tussenstops bij de Bridal Veil Falls en de Hamilton Gardens. De waterval was heel mooi net zoals het pad er naar toe. We hebben de Hamilton Gardens niet gezien, want onze bus ging kapot toen we weg wilden gaan bij de Falls. We moesten daarom 4 uur op een nieuwe bus wachten, wat nogal vervelend was. Door de kapotte bus kwamen we pas om 9.30 uur ’s avonds weer in Auckland, wat eigenlijk 5 uur had moeten zijn. Gelukkig was de rest van het weekend wel leuk!

Het weekend na Raglan zijn we thuis gebleven. We hebben heerlijk uitgeslapen, en hebben niet veel meer gedaan. Dit weekend kwam Lusi namelijk op bezoek. Lusi is een cycloon die over heel Nieuw-Zeeland is gegaan. We hebben er niet veel van gemerkt, alleen wat regen en harde wind. Ik dacht dat het veel erger zou worden, maar helaas... Zaterdagavond zijn we naar vrienden geweest en later zijn we naar een club geweest bij de haven. Zondag hebben we weer uitgeslapen (want daar houden we van) en ‘smiddags zijn we naar Mount Eden en One Tree Hill geweest. Dit waren ooit vulkanen, maar nu heb je heel mooi uitzicht over de stad. Toen we wat wilden eten kwamen we op het idee om naar de Nederlandse snackbar te gaan. We hebben kroketten, frikandellen en chocomel gegeten en gedronken alsof ons leven ervan af hing.

Afgelopen weekend was het leukste weekend tot nu toe. We zijn vrijdagavond naar een basketbalwedstrijd geweest, en daarna zijn we meteen doorgereden naar Whangarei (een stad ten noorden van Auckland). We kwamen daar pas om 2 uur ’s nachts aan, dus na eerst een biertje te hebben gedronken zijn we ons bed in gegaan. De volgende dag zijn we naar de Whangarei Falls geweest. Daar hebben we ongeveer 2 uur rondgelopen, want er was ook nog een wandelpad naar een Kauri bomen gebied. Na de Falls zijn we naar Abbey caves geweest, dat is een glowworm cave zonder begeleiding en zonder licht. Toen we daar aankwamen was er nog 1 mannetje die ons de weg wees. We moesten eerst een heel stuk van de berg af lopen, waarna we bij heel veel stenen kwamen. Dat was de ingang van de cave. We moesten over de stenen heen klimmen en zelf een weg vinden om naar binnen te komen. In de grot lagen overal rotsen en stenen waar we steeds overheen moesten, en tussen die stenen lag water, dus we werden ook goed nat. We zijn niet de hele grot door gegaan, want op een gegeven moment kwam het water tot je middel en we wilden niet zo nat worden, want we hadden niet veel droge kleren mee. Het was wel heel gaaf om te doen, alsof je helemaal alleen op de wereld bent.
Zondag gingen we skydiven! Eerst moesten we Barney even ophalen van de bus, en toen konden we naar het vliegveld vertrekken. We kwamen daar iets na 1 uur aan, maar omdat het best wel bewolkt was, moesten we tot ongeveer 4 uur wachten. Eerst gingen Michiel en Barney, daarna mochten Suus en ik. We kregen instructies over hoe we uit het vliegtuig moesten springen en hoe we in de lucht moesten hangen. Toen was het zover: we gingen het vliegtuig in. Het was een heel klein vliegtuig, dus het was lekker knus. Het duurde ongeveer 20 minuten voordat we op de goede hoogte waren. (12.000 ft / 4 km). Toen de deur open ging wist ik niet of ik het nog wel wilde, want het was wel heel hoog. Gelukkig had ik geen keus. Suus moest als eerste springen, dus ik zag haar heel snel vallen. Daarna werd ik uit het vliegtuig gegooid. Dat gevoel is zo raar, je valt keihard naar beneden (200km/h), maar dat gevoel heb je helemaal niet. Na ongeveer 45 seconden (geen idee of het echt zo lang was) ging de parachute uit. Dat was een heel raar gevoel, want ineens wordt je omhoog getrokken. Het uitzicht was echt geweldig. Ik mocht zelf ook even aan de touwtjes trekken, zodat we scherpe bochten naar links en naar rechts maakten. We moesten veel te snel alweer landen, maar het was echt super vet. Je krijgt er zoveel adrenaline van, echt heel gaaf. Als je skydiven op je bucketlist hebt staan, moet je het zeker doen!
Ik ben nu nog aan het bijkomen van het leuke weekend, over een paar weken zal ik weer een nieuwe blog uploaden.