Hobbiton, Bay of Islands en Taupo - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van MichielSuusenSaskia - WaarBenJij.nu Hobbiton, Bay of Islands en Taupo - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van MichielSuusenSaskia - WaarBenJij.nu

Hobbiton, Bay of Islands en Taupo

Door: Saskia

26 Mei 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hoi allemaal!

Sinds het skydiven is er alweer vanalles gebeurd, uiteraard allemaal leuke dingen!
We zijn weer het hele land door geweest, en hebben allerlei activiteiten gedaan. Om alles uitgebreid bij langs te gaan is een beetje teveel van het goede, dus ik zal alles even kort toelichten 
We zijn vaak (nu 3 keer) in Taupo geweest om daar wandelingen te maken door thermal gebieden, om te mountainbiken en te golven en om natuurlijk gewoon te chillen. In het gebied rond Taupo zijn veel thermal gebieden, en dan moet je vooral denken aan gaten in de grond waar hele hete stoom uit komt, of grote modderpoelen waar bellen uit komen (en heel veel stank!). Afgelopen weekend zouden we de Tongariro Crossing doen, een wandeling van 8 uur over twee vulkanen en Mount Doom van Lord of the Rings. Helaas kon dit niet omdat het te hard waaide (90km/h) en er hing heel veel mist.
We zijn nu ook twee keer in Rotorua geweest, allebei de keren voor een dag. In Rotorua zijn nog meer mudpools en geisers dan rond Taupo, dus daar hebben we uiteraard ook een wandeling gedaan. Rotorua staat bekend om de geur, namelijk die van rotte eieren, dus langer dan een dag kun je er ook eigenlijk niet zijn anders ga je te erg stinken . We hebben ook gerodeld in Rotorua, echt heel leuk. Hier is rodelen in een klein karretje keihard de berg afrijden, en je moet zelf sturen en remmen. Het is dan ook wel een paar keer gebeurt dat ik op twee wielen reed in plaats van drie... Het is vooral leuk om met een hele groep te doen, want dan kun je tegen elkaar racen en elkaar afsnijden enzo 
Met Pasen zijn we naar Bay of Islands geweest, dat is in het noorden van het Noordereiland. Hier hebben we een cruise gedaan door alle eilanden, waar we ook wat dolfijnen hebben gezien. Gelukkig hadden we mooi weer, dus konden we ook nog even zwemmen. Toen we weer met de boot terug gingen, hebben we ook nog een kleine pinguin gezien . Tijdens datzelfde weekend zijn we ook naar Cape Reinga geweest, het noordelijkste puntje van Nieuw-Zeeland. Hier komen ook twee zeeën samen, heel gek om te zien. Helaas was het niet zo mooi weer, dus we konden niet gaan sandboarden. Op de terugweg zijn we langs een glowworm cave geweest en hebben we nog een waterval gezien.
De week na Pasen kwam Brecht op bezoek! In het eerste weekend dat ze er was hebben we Auckland verkent en op zaterdag hadden we Kings Day Party. Zondags hebben we gebungeejumped, iets wat ik echt nooit meer doe. Het was leuk voor een keer maar liever nooit weer .
We zijn ook naar Hobbiton geweest toen Brecht er was. Ik heb nog nooit een film van Lord of the Rings of de Hobbit gezien, maar het was wel heel leuk om naar Hobbiton te gaan. We hebben daar ongeveer 2,5 uur rondgehangen voordat we weer verder gingen. Dat weekend zijn we ook naar een waterval geweest en een kiwiplantage (die helaas al dicht was). Aan het eind van het weekend hebben we een auto ongeluk gehad, waardoor ik die week niet veel naar stage ben geweest. Niemand heeft ernstige verwondingen gelukkig, en we zijn nergens schuldig aan. De politie onderzoekt het op dit moment nog, maar het is duidelijk dat er sowieso één van de bestuurders van de andere auto’s voor de rechter moet komen.
Aankomend weekend gaan we voor 6 dagen naar het zuidereiland en daar zal ik zeker weer een blog over schrijven!

Liefs uit Auckland!