Mijn eerste weken! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van MichielSuusenSaskia - WaarBenJij.nu Mijn eerste weken! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van MichielSuusenSaskia - WaarBenJij.nu

Mijn eerste weken!

Door: Suus

Blijf op de hoogte en volg

25 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

De eerste weken in Auckland waren geweldig! We hebben zoveel gedaan en al zoveel beleefd!
Mijn eerste week op stage was behoorlijk hectisch , Ik loop stage bij een burau dat bemiddeld tussen Au pairs en Host-Families. Ik ben vooral verantwoordelijk voor events,tripjes en orientaties. De tripjes worden samen georganiseert met Stagereizen. Het bedrijf die mij/Saskia/Michiel heeft geholpen met een stage te vinden. Wat ontzettend leuk is, want bij alle tripjes waar ik moet ‘werken’ gaan alle andere stagiaires ook mee!

De oriëntaties waren op woensdag , donderdag en vrijdag en omdat de andere stagiaire een week geleden al weg was gegaan waren er totaal geen voorbereidingen gedaan. Maar ik hou best van hard werken dus het was geen probleem! Op woensdag ben ik vertrokken naar Auckland Airport waar het hotel stond waar alle nieuwe Au Pairs verzamelde. Hier ben ik twee nachten en 3 dagen geweest. Daarna kon ik weer naar huis, wat ik super leuk vond want ik mistte de gezelligheid van mijn flatmates! Bij de oriëntatie leren de Au pairs van alles. Ze krijgen een EHBO-cursus , leren hoe ze moeten rijden in Nieuw-Zeeland , en krijgen meer informatie over kinderen. Ik vond het ook leuk om even mee te doen met de EHBO-cursus dus ik ben ook weer helemaal up-to-date!

De tweede week was veel minder hectisch, gelukkig! Aan het einde van de week zijn we naar movies in the park geweest. Wat echt een ontzettend coole en bijzondere ervaring was. Ze blazen een enorm scherm op waar je dan naar kan kijken. Je hoeft alleen maar een plekje te vinden in het gras en je bent klaar! Iedereen zat helemaal klaar met opblaasstoeltjes,beanbags of kleedjes. Natuurlijk kwamen wij als echte noobs aangezet, en hadden wij niks bij ons. Wat de pret natuurlijk niet mocht bederven. Midden in de film moesten we helaas weg om de bus te halen. Toen we klaar stonden bij de halte en de bus probeerde aan te houden reed de klootzak gewoon door. (Hij remde eerst af, en vervolgens dacht tie neh.. toch maar niet) Vervolgens moesten we naar een andere halte lopen+lang wachten. Gelukkig zijn we alle drie levend aangekomen in Aucklandcity.

Het weekend dat daarop volgde zijn we op een trip geweest naar Coromandel. Ik half voor Dream Au Pair en Saskia en Michiel via Stagereizen. Dit was echt ontzettend leuk!! Ik heb weinig echt moeten werken. Snachts heb ik een Au pair naar huis moeten brengen omdat ze zich niet lekker voelde en in de ochtend heb ik geholpen met het ontbijt. (Om half 8, dat was iets minder)
Op zondag gingen we kajakken. Tijdens het kajakken ben ik ontzettend ziek geworden (met het uiteindelijke resultaat van mij kotsend naast het busje terwijl iedereen mee keek) . Eerst dacht ik dat het zeeziekte was maar helaas hield de misselijkheid/hoofdpijn aan. Ik heb mijn Kajaktrip niet af kunnen maken. Super balen.. Maar toch was het een super vet weekend!!

Op het tripje zijn we bevriend geworden met een Engelse jongen Barney, daarom zijn we eigenlijk constant Engels aan het praten. Toen we terug kwamen van de trip en Barney even ging douchen merkte we dat we zonder het door te hebben nogsteeds Engels met elkaar praten. Dan schakelde we over in het Nederlands en als het even stil was gingen we weer door in het Engels, wat echt super raar was. Het is echt een effect wat ik totaal niet verwacht had. Ik vond het altijd een beetje overdreven als mensen zeiden dat ze Nederlands verleerde of de Nederlandse woorden niet meer kende, maar nu ik zelf in het buitenland zit merk ik wat voor enorm effect het op ons heeft.

De eerst volgende trip is naar Raglan, een surfdorpje waar we natuurlijk gaan surfen. Super veel zin in!
Jullie horen snel van mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Actief sinds 08 Feb. 2014
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 2313

Voorgaande reizen:

04 Februari 2014 - 23 Juli 2014

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: